EKO MAGAZYN NO LIMIT

EKO MAGAZYN NO LIMIT

Hub No Limit w Sosnowcu jest historycznie jednym z kluczowych dla działalności firmy punktem na mapie Polski. W związku z rozwojem strategii proekologicznej rozwijanej w naszej firmie pod nazwą Eko-logistyki oraz kierując się zasadą „Logistyki przyjazna środowisku”, zdecydowaliśmy się podjąć wyzwanie przygotowania obiektu, który będzie spełniał nasze oczekiwania operacyjne i biznesowe, ale przede wszystkim będzie prawdziwym zielonym magazynem.

"Dzięki współpracy z 7R udało nam się wypracować projekt zasilany energią fotowoltaiczną, gotowy do instalacji infrastruktury pod obsługę floty aut elektrycznych napędzanych w 100% z odnawialnych źródeł energii. To dla No Limit zupełnie nowy standard obiektu magazynowego. Wierzymy, że to kolejny ważny krok w rozwoju eko-logistyki w naszej firmie.” - mówi Mariusz Rączka, Dyrektor Logistyki w No Limit.

Koncepcja 7R Green stawia przede wszystkim na znaczną energooszczędność dostarczanych magazynów. Magazyn No Limit w Sosnowcu będzie w całości zasilany z odnawialnych źródeł energii. Dzięki zastosowanym najnowszym rozwiązaniom proekologicznym budynek w 7R Park Sosnowiec zostanie certyfikowany w systemie BREEAM.

„To nasz pierwszy magazyn w formule BTS, jaki budujemy dla No Limit i jednocześnie pierwszy obiekt według standardu 7R Green. Budynek pokryje instalacja fotowoltaiczna, co wymaga wzmocnienia konstrukcji dachu pod jej montaż. W ramach realizacji przygotowujemy także infrastrukturę pod stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych oraz myjnię wewnętrzną. Elewację pokrywać będzie roślinność podkreślająca walory ekologiczne obiektu. Całość stworzy optymalne warunki do prowadzenia zrównoważonych działań logistycznych naszego klienta, a jednocześnie zaprezentuje nowy trend, jaki wprowadzamy na rynek nieruchomości magazynowo-przemysłowych” - dodaje Mariusz Rączka.

Nowoczesne centrum logistyczne No Limit - eko-logistyka - ekologiczne rozwiązania w logistyce

W 2019 roku Unia Europejska znowelizowała cele emisyjne dotyczące zarówno samochodów osobowych, dostawczych, jak i ciężarowych. W przypadku tych ostatnich, emisje muszą ulec obniżeniu o 15% do 2025 r. i aż o 30% do 2030 r. względem średniej z 2019 r. Ponadto, coraz więcej europejskich miast wprowadza strefy niskoemisyjnego transportu. Obecnie w Europie funkcjonuje ponad 220 takich obszarów, a ich liczba cały czas rośnie.

To wszystko sprawia, że samochody elektryczne będą zyskiwać coraz większe znaczenie w sektorze logistyki miejskiej.

Zdaniem ekspertów, zmiany na rynku są podyktowane nowymi regulacjami, troską o środowisko naturalne, oczekiwaniami społecznymi, dążeniem do zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy, ale również oszczędnością.